Amazon-baas Jeff Bezos is onbewust een trendsetter geworden.

De oprichter van de internetgigant haalde deze zomer de publiciteit toen hij werd gefotografeerd tijdens een romantische vakantie in Europa met zijn vriendin, Lauren Sanchez.

Bezos en Sanchez werden gesignaleerd toen ze arm in arm door het exclusieve Franse Saint-Tropez liepen. Ook werden ze gezien aan boord van het superjacht van David Geffen dat 530 miljoen euro kost, in gezelschap van Lloyd Blankfein, voormalig topman van de Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs, en het model Karlie Kloss.

Fans van Bezos merkten op dat hij regelmatig werd gezien in dezelfde zwemshorts met een patroon van inktvissen. De zwembroek, gemaakt door de Franse ontwerper Vilebrequin, hoorde bij een oude collectie en kostte ongeveer 235 euro, aldus een vertegenwoordiger van het bedrijf. Hij was ook verkrijgbaar via Amazon.

Nadat Bezos de zwemshorts droeg, groeide de interesse voor het merk. Klanten zochten online naar de zwembroek, blijkt uit nieuwe gegevens.

https://twitter.com/justlookmen/status/1160216433709715458?ref_src=twsrc%5Etfw

Volgens mode-zoekmachine Lyst hebben gebruikers de afgelopen drie maanden meer dan vierduizend keer naar de zwemshorts gezocht. Het merk zag het aantal bezoeken aan zijn website in die periode met 105 procent stijgen.

Daardoor veroverden de zwemshorts een plek in de top tien van de meest gewilde mannenmode in het afgelopen kwartaal, samen met artikelen als de Air Jordan 1 Mid SE-sneakers van Nike en een leren mapje voor visitekaartjes met de afbeelding van een treinkaartje, gemaakt door Burberry.

Imago van Bezos is radicaal veranderd

Van het moment dat Bezos in de jaren negentig Amazon oprichtte totdat hij de rijkste persoon ter wereld werd, met een vermogen van meer dan 100 miljard dollar, is zijn imago radicaal veranderd.

Internetgrappen over "gespierde Bezos" waren niet van de lucht in 2017 toen hij met een nieuw, fit uiterlijk verscheen op een conferentie in Silicon Valley.

Vrijwel direct deden beelden de ronde waarop zijn oubollige uiterlijk uit 1998 werd vergeleken met dat in 2017, met commentaren dat het de toenemende dominantie van Amazon weergaf.

https://twitter.com/klaineimen/status/885933344487342082?ref_src=twsrc%5Etfw


Lees meer: